środa, 1 sierpnia 2012

Stosikowo #3 oraz Książki w liczbach, czyli krótkie podsumowanie lipca :)

Na początek garść informacji:
Zmieniłam system oceniania na szkolny (czyli w skali sześciostopniowej). Tak będzie mi łatwiej. Wam myślę, że też :) Gwoli ścisłości: moje oceny są czystko subiektywne. Korzystając z liczb pokazuję, jak bardzo książka mi się podobała, jak bardzo mnie wciągnęła, jakie wartości z niej wyciągnęłam i ile dla mnie znaczy dana książka. Toteż może się zdarzyć, że powieść uważana za klasykę będzie niżej oceniona niż np. "babskie czytadło". :)
Ostatnio też zaczęłam etykietować notki i w związku z tym niedługo mogą się pojawić pewne ulepszenia (tylko ogarnę jak to zrobić :D). Koniec informacji. :D

Dawno nie pokazywałam moich zdobyczy książkowych. Trochę już się tego nazbierało, więc z chęcią to uczynię. :) Niektóre książki są już przeczytane i zrecenzowane.



1. Katarzyna Michalak - "Sklepik z niespodzianką. Adela" - Mam, mam, mam! Długo wyczekiwana przeze mnie książka. Już zdobi moja biblioteczkę. Przeczytana oczywiście :)
2. Richard Paul Evans - "Kolory tamtego lata" - Recenzja już obecna na blogu. Kupiona :)
3. Richard Paul Evans - "Dotknąć nieba" - Książka od wydawnictwa Znak za recenzję miesiąca :D Bardzo się cieszę, tym bardziej, że nagrodzona została moja druga recenzja w życiu! :D
4. Maciej Grabski - "Ksiądz Rafał. Niespokojne czasy" - Wygrana. Przeczytana i zrecenzowana.
5. Bogna Ziembicka - "Droga do Różan" - Również moja własna książka. Recenzja na blogu.
I nabytki biblioteczne:
6. Jane Austen - "Emma" - Chyba nie trzeba przedstawiać :)
7. Wojciech Cejrowski - "Podróżnik WC" - Kiedyś bardzo lubiłam oglądać "Boso przez świat", więc mam nadzieję, że książka przypadnie mi do gustu :)
8. Ann Brashares - "Stowarzyszenie wędrujących Dżinsów" - Polecano mi ją lata temu... Nadrabiam :)
9. Lucy Dillon - "Spacer po szczęście" - Książka autorki bardzo fajnej powieści "Psy, Rachel i cała  reszta" :)

Zainteresowało Was coś? :)


Zakończył się lipiec, więc chciałabym krótko podsumować ten miesiąc.
W lipcu przeczytałam 9 książek i...yyy...dwie połowy :D Nie był to dobry miesiąc, przeczytałam stosunkowo mało książek. W czasie roku szkolnego czasami czytam więcej niż w wakacje...
Ale większość książek z tego miesiąca mi się podobało, więc nie jest źle :)
Przeczytałam:
1. Anna Ficner- Ogonowska - "Alibi na szczęście"
2. Eric-Emmanuel Schmitt - "Oskar i Pani Róża" (już trzeci raz)
3. Rafał Kosik - "Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi"
4. Nicholas Sparks - "Ostatnia piosenka"
5. Richard Paul Evans - "Kolory tamtego lata"
6. Bogna Ziembicka - "Droga do Różan"
7. Małgorzata Gutowska-Adamczyk - "Cukiernia pod Amorem. Cieślakowie"
8. Emilien Tardif MSC - "Jezus żyje! cz.3"
9. Maciej Grabski - "Ksiądz Rafał. Niespokojne czasy"
i połówki:
Carlos Ruiz Zafon - "Cień wiatru"
Jodi Picoult - "Linia życia"
A czemu połówki? Bo nie dałam rady, nie mogłam przetrawić tych książek...

Zrecenzowałam 5 książek.

Największe książkowe zaskoczenie: "Ksiądz Rafał. Niespokojne czasy"

Najbardziej porywająca lektura lipca: Ciężki wybór, więc będą to aż cztery książki :D: "Alibi na szczęście", "Ksiądz Rafał. Niespokojne czasy", "Cukiernia pod Amorem. Cieślakowie" i "Jezus żyje! cz.3"

Największe książkowe rozczarowanie: "Cień wiatru". Tyyyyle było pochlebnych opinii! Tyyylu ludzi mi polecało tę książkę! I co? Początek ciekawy, piękny, a potem tragedia... Nie dałam rady przeczytać tej książki :(
Podobnie "Linia życia". Po rewelacyjnej "Bez mojej zgody" sięgnęłam po inną książkę Picoult. Chaos i niepodchodząca mi tematyka. Czytanie to ma być przyjemność, więc odłożyłam.

Mam nadzieję, że sierpień będzie bardziej owocny pod względem czytelniczym! I tego życzę sobie i Wam. :)






14 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Picoult mogłabym oddać, ale jest z biblioteki :)

      Usuń
  2. A ja bym chciała "Sklepik z ...", a czytałam "Emma", której nie polubiłam i stwierdzam że to chyba najsłabsza książka autorki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Sklepik..." jest super, więc do księgarni marsz! :D
      A co do "Emmy"...Hmm, mam nadzieję, że Austen mnie jednak nie zawiedzie :)

      Usuń
  3. Evans mnie zainteresował ;). Co do Zafóna to muszę się zgodzić, początek bardzo nuży, ale dalej jest tylko ciekawiej, zachęcam Cię do tego, żeby jeszcze raz spróbować przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie Zafona odłożyłam, mam fajniejsze lektury :D Ale pewnie jeszcze do niego wrócę :))

      Usuń
  4. Świetny wynik i jeszcze piękniejszy stosik. Gratuluję i pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Z twojego spisu skuszę się chyba na książkę pt.: "Oskar i Pani Róża". Już kilka razy miałam po nią sięgnąć, ale nic z tego nie wyszło.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) Jest króciutka, bardzo szybko się czyta, ale naprawdę warto :)

      Usuń
  6. Fajny stosik. Czytałam z niego tylko jedną książkę, ale na parę mam wielką ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Picoult lubię.
    Widzę też, że mamy wspólny zakup - "Kolory...", niestety jakoś nie umiem się za nią zabrać :P

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy

Archiwum bloga