wtorek, 6 listopada 2012

"Listy starego diabła do młodego"




Autor: C. S. Lewis
Wydawnictwo: Media Rodzina








Czy zdajesz sobie sprawę, że w tej chwili odbywa się walka o Twoją duszę? Trwa ona od tego niesamowitego momentu, w którym wydałeś pierwsze tchnienie. Kiedy Twoja matka kołysała Cię do pierwszego snu, w ohydnych czeluściach piekielnych tworzony był plan, jak Cię wchłonąć, pożreć, unicestwić. Batalia skończy się w chwili Twojej śmierci. Co wtedy zobaczysz? Gdzie się znajdziesz? Myślałeś kiedyś o tym? Wszystko zależy od… Ciebie. W końcu zostałeś wyposażony w wolną wolę.

Nie wierzysz? Diabelski Wydział Propagandy właśnie świętuje swoje triumfy.

Okropne, prawda? Przewrotne, dziwne i odrażające. Ale czy nie odstręczająca musi być wycieczka do… Piekła? A na takową zaprasza nas pan Lewis.

Chciałbyś się dowiedzieć jak tam jest, prawda? Chciałbyś. Rozumiem Cię, to zwykła ludzka ciekawość. Zapraszam. Obiecuję, że zakończysz podróż z uczuciem wstrętu i trwogi. Nie, nie tylko do tych szczwanych, okrutnych istot. Także do siebie. Tak, człowieku. Odkryjesz własne słabości. Zobaczysz, że jesteś kuszony 24 godziny na dobę, a Ty nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy. Może zapłaczesz nad samym sobą? Nad swoim zaślepieniem, niewiarą i… głupotą. Ty ich słuchałeś! Takich kreatur, które chcą Cię zniszczyć, które naśmiewają się z Ciebie, które chcą wyssać całe piękno, jakie masz w sobie. A Ty uważałeś, że to tylko „drobnostka”, „nieważna sprawa”.
Doprawdy paradne, Człowieku, paradne.

Otwórz oczy, Człowieku. Czytaj.

Masz okazję przeczytać listy samego diabła. Starego, doświadczonego kusiciela. Czyż to nie jest ciekawe? Możesz poznać najgłębsze tajniki szatańskiej pracy. Możesz przekonać się, do czego w życiu dążysz. Nie rozśmieszaj mnie, Człowieku! Chyba nie chcesz tam iść… Do Krainy Hałasu! Niech Cię Bóg broni! Nie zaznasz tam ni ciszy, ni muzyki.
Cierpienie. Wszechobecne cierpienie.

Pamiętaj, że diabeł to stworzenie bardzo sprytne i przebiegłe. Szatańsko inteligentne. Potrafi przejrzeć Cię na wylot. Człowieku, jego listy są wstrętne, lecz, muszę przyznać, to prawdziwa literacka uczta. Coś niesamowitego.

Możliwe, że właśnie przebiegł po Tobie nieprzyjemny dreszcz. To, co piszę, Człowieku, jest straszne. Ale nie bój się! Ty możesz być szczęśliwy! To jest Twój wybór. Nie zostaniesz porzucony na pastwę Piekła.
Nigdy.

„Albowiem nie możemy nigdy zapominać o tym, co jest najbardziej odpychającym i niewytłumaczalnym rysem Nieprzyjaciela; On rzeczywiście kocha te stworzone przez siebie bezwłose dwunożne istoty i to, co odejmuje jedną ręką, zawsze oddaje im drugą.”

On o Ciebie walczy, Twój Ojciec, Stworzyciel. On Cię kocha. Powiedz mu „tak”, Człowieku i zaufaj. On Cię poprowadzi. Wtedy nie straszna Ci będzie nawet cała świta Krętaczy i Piołunów. Wokół Ciebie unosić się będzie duszący ich obłok. Będziesz wolny. Wolny.

Człowieku, czytaj. Warto.

22 komentarze:

  1. Świetna recenzja! No i książka (chyba) w każdym bądź razie będę musiała się za nią rozejrzeć !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Ona się tak napisała...sama. ;)
      Książka, a jakże. I po prostu MUSISZ przeczytać, bo jest GE-NIAL-NA!

      Usuń
  2. Lewis! Cudowny autor. Na pewno przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, cudowny. Jestem w nim kompletnie zakochana. Obojętnie co przeczytam, byleby było opatrzone nazwiskiem Lewis, jestem pod wielkim wrażeniem. Więc polecam, zachęcam i nie wiem co jeszcze. :)

      Usuń
  3. Dziewczyno, już samą recenzją wywołałaś u mnie wyrzuty sumienia! Genialna recenzja =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! Dziękuję!
      Mam nadzieję, że sięgniesz po książkę. ;)

      Usuń
  4. Książka wspaniała, recenzja również :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Recenzja bardzo ciekawa! Chętnie przeczytałabym książkę, bardzo kusisz. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo!
      A książkę przeczytaj, jest świetna. Perełka, jeśli tak w ogóle można nazwać "diabelskie" listy :D

      Usuń
  6. Od dawna ta książka za mną "chodzi", ale ciągle nie mogę znaleźć okazji, żeby sobie ją kupić... No nic, mam nadzieję, że kiedyś ta chwila nadejdzie, bo naprawdę lubię tego autora, a i tematyka książki strasznie mnie intryguje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tę książkę naprawdę warto przeczytać i warto mieć. Polecam bardzo, bardzo. ;)

      Usuń
  7. Twoja recenzja dech mi zaparła! aż wstyd, bo potworną zazdrość odczułam ! A książka faktycznie niezwykła i bardzo pouczająca. Czytałam ją już jakiś czas temu i nie mogę jej z głowy wygnać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marciocho kochana, aż się spłoniłam. Nie wiem tylko, skąd ta zazdrość, nie ma czego zazdrościć. Bardzo Ci dziękuję.
      A że nie możesz jej z głowy wygnać to bardzo dobrze! Ona ma tam siedzieć i siedzieć. Coś mi się wydaje, że u mnie też tak będzie...

      Usuń
  8. Przeczytam z chęcią :) Recenzja rewelacyjna!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje za ciepłe słowa!
      Ciesze się, ze przeczytasz. ;)

      Usuń
  9. Wspaniała i oryginalna recenzja! :) I zachęcająca.. do spotkania z Diabłem :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nie, raczej do spotkania z Panem Bogiem, Natasho. Bo diabły wiedzą o Bogu dość dużo. Z diabłem nie radzę się spotykać :P
      Bardzo dziękuję!

      Usuń
  10. Twoja recenzja niezwykle mnie zachęciła (i zachwyciła stylem!) do przeczytania tej książki. Wcześniej miałam wątpliwości, czy warto sięgnąć po "Listy...", teraz jednak wiem, że koniecznie muszę zapoznać się z tą powieścią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strrrasznie się cieszę!
      Musisz, nie będziesz żałować. Choć przyznam, że nie jestem to łatwa lektura.

      Usuń
  11. Zostałaś nominowana przeze mnie do "Liebster Blog". Zapraszam:)
    http://czytelnicze-zycie.blogspot.com/2012/11/liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Recenzja jest rewelacyjna! Nie sposób nie przeczytać tek książki po takiej opinii.:D

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy

Archiwum bloga